Usuwanie usterek wg DTC: P2004 (178-9)

DTC P2004:  Nieprawidłowe położenie zaworu IMRC


UWAGA: Przed rozpoczęciem usuwania usterek, zapisać wszystkie dane zatrzymane oraz zapoznać się z ogólnymi informacjami dotyczącymi usuwania usterek.

1.Włączyć zapłon (II).

2.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

3.Za pomocą testera HDS wykonać SPRAWDZANIE IMRC w MENU INSPEKCJA.

Czy wynik jest prawidłowy?


TAK - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC i ECM.n


NIE - Przejść do punktu 4.


4.Wyłączyć zapłon.

5.Sprawdzić, czy przewód podciśnienia IMRC nie jest poluzowany lub uszkodzony:
  • Pompa podciśnieniowa i elektrozawór IMRC
  • Elektrozawór IMRC i przepona sterowania IMRC
  • Pompa podciśnienia i serwo układu hamulcowego

Czy wynik jest prawidłowy?


TAK - Przejść do punktu 6.


NIE - Naprawić lub wymienić wadliwe przewody elastyczne, następnie przejść do punktu 14.


6.Sprawdzić pompę podciśnienia.

Czy wynik jest prawidłowy?


TAK - Przejść do punktu 7.


NIE - Naprawić pompę podciśnienia, następnie przejść do punktu 13.

7.Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.

8.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

9.Wyłączyć zapłon.

10.Odłączyć przewód podciśnienia (A) od elektrozaworu IMRC (B) i podłączyć pompkę/wskaźnik podciśnienia (C) do elektrozaworu.

 

11.Uruchomić silnik i sprawdzić podciśnienie.

Czy podciśnienie utrzymuje się około 10 sekund?


TAK - Przejść do punktu 12.


NIE - Wymienić elektrozawór IMRC, następnie przejść do punktu 13.


12.Wymienić zespół zaworu IMRC.

13.Podłączyć wszystkie złączki i przewody elastyczne podciśnienia.

14.Włączyć zapłon (II).

15.Wyzerować ECM za pomocą HDS.

16.Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.

17.Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Jeśli wyświetlany jest kod DTC P2004, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.


NIE - Przejść do punktu 18.


18.Za pomocą HDS sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P2004.

Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?


TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n


NIE - Jeśli wyświetlany jest komunikat NIEUDANY, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 16 i sprawdzić ponownie.