JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Zabezpieczenie antykorozyjne

 

        Po ośmiu latach eksploatacji samochodu, na spodniej części podłogi zaczęła pojawiać się rdza. Aby przedłużyć żywotność blach, i uchronić je przed korozją i uszkodzeniami od kamieni czy szkodliwym działaniem soli nadszedł czas na wykonanie odpowiedniej konserwacji.
Zabezpieczona została spodnia cześć podłogi, nadkola, profile oraz wnętrza drzwi i klap.
Miejsca, gdzie samochód jest konserwowany fabrycznie widać na poniższych rysunkach;

 

 

Aby wykonać solidnie konserwację, należało po dokładnym umyciu i osuszeniu podwozia usunąć ogniska korozji a miejsca po jej usunięciu zabezpieczyć antykorozyjną farbą podkładową (Novol Protect). Po dokładnych oględzinach, okazało się, że należało również usunąć fabryczną powłokę zabezpieczającą w miejscach, gdzie zaczęła odpadać od blach.

Poza dodatkowym zabezpieczeniem miejsc konserwowanych fabrycznie, zabezpieczona została cała spodnia część podłogi, błotniki, wewnętrzne powierzchnie wszystkich drzwi oraz blachy karoserii pod listwami bocznymi.

Aby zapewnić dobry dostęp do wszystkich miejsc należało wcześniej zdemontować następujące elementy:
- osłony słupków przednich i środkowych,
- nakładki ochronne progów,
- osłony boczne bagażnika,
- pokrywę klapy bagażnika,
- listwy ochronne progów i kół,
- nadkola,
- plastikową osłonę podłogi,
- układ wydechowy wraz z osłonami.
Po zdemontowaniu tych części które mogłem zdjąć samodzielnie, auto pojechało do zakładu, gdzie po dalszym przygotowaniu wykonana została konserwacja.

Zdemontowane zostały między innymi listwy boczne:

 

Fragment spodu samochodu po ściągnięciu osłony:

Widoczna na elementach podwozia (m.in. tylna belka, profile, łączenia blach) rdza musiała zostać wyczyszczona i pokryta antykorozyjna farba podkładową:

  

 

 

 

 

 

Żeby uzyskać grubą i solidną ochronę, jako środek ochronny do podwozia został zastosowany w kilku warstwach Noxudol 1600 (8x1l) a do profili Noxudol 750 (3x1l).

Noxudol 1600 - zgodnie z karą charakterystyki pełni również funkcję wygłuszającą - jest środkiem, który nie ulega zestaleniu i pozostaje stale elastyczny.

Środek zabezpieczający do profili zamkniętych został wtryśnięty do progów przez otwory pozostałe po odpięciu spinek osłon progów oraz przez otwory po spinkach i przez zaślepki pod zewnętrznymi osłonami progów;

 

 

Do profili podwozia, Noduxol 750 został wtryśnięty przez otwory w ich dolnych częściach.

Do profili w tylnej części samochodu środek konserwacyjny może zostać wprowadzony również przez zaślepione otwory w części bagażowej. Na zdjęciach widać fabrycznie zaznaczone pisakiem pierwotne położenie zaślepek:

 

Widok elementów samochodu po konserwacji:

Noxudolem 1600 oprócz spodu podłogi samochodu, zostały tez pokryte progi i elementy błotników, które normalnie zabezpieczone są plastikowymi listwami.

Fragment podłogi:

Progi po lewej stronie:

 

Nadkola lewej strony:

 

 

Progi po prawej stronie:

Nadkola prawej  strony:

 

 

Łączenia blach w bagażniku:

 

Liczę, że po solidnie wykonanej konserwacji podwozie auta przez kilka kolejnych lat nie powinno być podatne ani na drobne uszkodzenia mechaniczne ani na korozję.
Jedynym minusem całej operacji, był długo utrzymujący się wewnątrz auta intensywny i nieprzyjemny zapach. Po długim okresie, bo ok. 4 tygodniach rozpuszczalniki zawarte w Noxudolu odparowały i samochód można było normalnie eksploatować.

Karty charakterystyki zastosowanych materiałów:
Noxudol 1600
Noxudol   750