1. | Podnieść tył samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami. |
2. | Zdjąć tylne koła. |
3. | Wymontować klocki hamulcowe. |
4. | Sprawdzić, czy na powierzchni tarczy hamulcowej nie ma uszkodzeń lub pęknięć. Dokładnie oczyścić tarczę hamulcową i usunąć całą rdzę. |
5. | Założyć odpowiednie podkładki płaskie (A) i nakrętki kół (B), a następnie dokręcić nakrętki kół takim momentem obrotowym, aby tarcza hamulcowa dobrze przylegała do piasty.
|
6. | Zamontować czujnik zegarowy na tarczy hamulcowej w sposób pokazany na rysunku i zmierzyć bicie tarczy hamulcowej w odległości 10 mm od jej zewnętrznej krawędzi.
|
7. | Jeśli bicie tarczy hamulcowej przekracza wartość dopuszczalną, przetoczyć ją za pomocą tokarki do toczenia bez zdejmowania tarczy z samochodu. Do wykonania tej operacji nadaje się urządzenie Kwik-Lathe produkcji firmy Kwik-Way Manufacturing Co. oraz urządzenie „Front Brake Disc Lathe” oferowane przez firmę Snap-on Tools Co.
UWAGA:
|
1. | Podnieść tył samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami. |
2. | Zdjąć tylne koła. |
3. | Wymontować klocki hamulcowe. |
4. | Zmierzyć mikrometrem grubość tarczy hamulcowej w ośmiu miejscach, w odstępach około 45° i w odległości około 10 mm od zewnętrznej krawędzi tarczy. Wymienić tarczę hamulcową, jeżeli najniższy wynik pomiaru jest mniejszy od dopuszczalnej grubości po przetoczeniu.
UWAGA: Jest to maksymalnie dopuszczalna różnica grubości w poszczególnych punktach.
|
5. | Jeśli nierównoległość tarczy hamulcowej przekracza wartość dopuszczalną, należy przetoczyć tarczę za pomocą przenośnej tokarki do hamulców. Do wykonania tej operacji nadaje się urządzenie Kwik-Lathe produkcji firmy Kwik-Way Manufacturing Co. oraz urządzenie „Front Brake Disc Lathe” oferowane przez firmę Snap-on Tools Co. UWAGA: Jeśli grubość tarczy hamulcowej przekracza dopuszczalną wartość do przetoczenia, należy ją wymienić. |