Ładowanie układu A/C



  • Opary czynnika chłodniczego lub środka smarującego mogą podrażnić oczy, nos lub gardło.
  • Zachować ostrożność podczas podłączania wyposażenia serwisowego.
  • Nie wdychać czynnika chłodniczego ani oparów.



Używać tylko wyposażenia serwisowego dla czynnika chłodniczego HFC-134a (R-134a).

Jeśli zdarzy się wyciek z układu klimatyzacji, przewietrzyć pomieszczenie przed kontynuowaniem obsługi serwisowej.

Dodatkowe informacje i ostrzeżenia można uzyskać od producentów czynnika chłodniczego i środka smarującego.

1.Podłączyć urządzenie do odzysku/napełniania czynnika chłodniczego R-134a (A) do gniazda serwisowego wysokiego ciśnienia (B) i gniazda serwisowego niskiego ciśnienia (C) i postępować zgodnie z instrukcją producenta urządzenia.

 

2.Opróżnić układ.

3.Dolać do układu klimatyzacji taką samą ilość nowego oleju, jaka została usunięta podczas procesu odzyskiwania czynnika chłodniczego. Stosować tylko olej SANDEN SP-10.

4.Napełnić układ odpowiednią ilością czynnika chłodniczego R-134a. Nie przepełniać układu, gdyż może to spowodować uszkodzenie sprężarki.

Wybrać odpowiednie jednostki miary dla używanego urządzenia do napełniania układu czynnikiem chłodniczym.

Ilość czynnika chłodniczego: 
440 do 490 g 
0,44 do 0,49 kg 
  
  


5.Sprawdzić, czy układ nie ma nieszczelności.

6.Sprawdzić wydajność układu.