1. | Sprawdzić obroty biegu jałowego. |
2. | Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC. Włączyć zapłon (II). |
3. | Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem sterującym silnika (ECM). W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. |
4. | W testerze HDS wybrać kontrolę stanu, a następnie SPRAWDZENIE LUZU ZAWOROWEGO. W razie konieczności wyregulować luz zaworowy po upływie czasu wystarczającego na ochłodzenie silnika. |
5. | Wymontować pokrywę zaworów. |
6. | Ustawić tłok nr 1 w górnym martwym położeniu (TDC). Znak ‘‘UP'' (A) na kole łańcuchowym wałka rozrządu powinien znajdować się u góry, zaś rowki TDC (B) na kole łańcuchowym wałka rozrządu powinny być ustawione równo z górną krawędzią głowicy.
|
7. | Przed przystąpieniem do sprawdzania zaworów dobrać odpowiednie grubości szczelinomierzy.
|
8. | Włożyć szczelinomierz (A) między śrubę regulacyjną i koniec trzonka zaworu cylindra nr 1, poruszać szczelinomierzem; powinien przesuwać się z lekkim oporem.
|
9. | Jeśli wyczuwalny opór jest zbyt duży lub zbyt mały, poluzować nakrętkę kontrującą (A) i obracać śrubę regulacyjną (B), aż szczelinomierz będzie się przesuwał z lekkim oporem.
|
10. | Dokręcić nakrętkę kontrującą i ponownie sprawdzić luz. W razie potrzeby powtórzyć regulację. |
11. | Obrócić wał korbowy w kierunku ruchu wskazówek zegara. Znak TDC (A) tłoka 3. cylindra na kole łańcuchowym wałka rozrządu ustawić naprzeciw krawędzi głowicy.
|
12. | Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów 3. cylindra. |
13. | Obrócić wał korbowy w kierunku ruchu wskazówek zegara. Znak TDC (A) tłoka 4. cylindra na kole łańcuchowym wałka rozrządu ustawić naprzeciw krawędzi głowicy.
|
14. | Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów 4. cylindra. |
15. | Obrócić wał korbowy w kierunku ruchu wskazówek zegara. Znak TDC (A) tłoka 2. cylindra na kole łańcuchowym wałka rozrządu ustawić naprzeciw krawędzi głowicy.
|
16. | Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów 2. cylindra. |
17. | Zamontować pokrywę zaworów. |