Usuwanie usterek obwodu pompy paliwa

Gdy istnieje podejrzenie usterki pompy paliwa, najpierw należy sprawdzić, czy pompa pracuje; pracująca pompa powinna być słyszalna po wykręceniu korka i przysunięciu ucha do wlewu. Po pierwszym włączeniu zapłonu pompa paliwa powinna się uruchomić na 2 sekundy. Jeśli pompa paliwa nie wydaje dźwięku, sprawdzić następujące elementy:

1.Wyłączyć zapłon.

2.Wymontować skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą, a następnie wymontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) ze skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

 

3.Zamontować skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.

4.Włączyć zapłon (II).

5.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 3 złączki 4-stykowej 2. przekaźnika głównego PGM-FI (POMPY PALIWA) a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 10.


NIE - Przejść do punktu 6.


6.Wyłączyć zapłon.

7.Odłączyć 20-stykową złączkę skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

8.Włączyć zapłon (II).

9.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 5 złączki 20-stykowej (biała) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą paliwa a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Usunąć przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą.n


NIE -

10.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 złączki 4-stykowej 2. przekaźnika głównego PGM-FI (POMPY PALIWA) a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 16.


NIE - Przejść do punktu 11.


11.Wyłączyć zapłon.

12.Rozłączyć złączkę 3-stykową wyłącznika bezwładnościowego.

13.Połączyć przewodem połączeniowym styki nr 1 i nr 3 złączki 3-stykowej wyłącznika bezwładnościowego.

 

14.Włączyć zapłon (II).

15.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 złączki 4-stykowej 2. przekaźnika głównego PGM-FI (POMPY PALIWA) a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Wymienić wyłącznik bezwładnościowy.n


NIE -

  • Wynienić bezpiecznik nr 2 IG1 POMPY PALIWA (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.n
  • Wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.n
  • Usunąć przerwę w przewodach między wyłącznikiem bezwładnościowym a skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą.n


16.Wyłączyć zapłon.

17.Połączyć przewodem styk nr 4 złączki 4-stykowej 2. przekaźnika głównego PGM-FI (POMPY PALIWA) do masy nadwozia.

 

18.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

19.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

20.Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia i końcówką A15 złączki modułu ECM.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 21.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPA PALIWA) i modułem ECM (A15).n


21.Wymontować skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą, a następnie ponownie zamontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA).

22.Zamontować skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.

23.Połączyć przewodem styk A6 złączki modułu ECM z masą nadwozia.

 

24.Włączyć zapłon (II).

25.Zmierzyć napięcie między stykiem A15 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 26.


NIE - Wymienić  2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA).n


26.Wyłączyć zapłon.

27.Podłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

28.Otworzyć linię SCS za pomocą HDS.

29.Wyłączyć zapłon.

30.Włączyć zapłon (II) i w ciągu 2 sekund zmierzyć napięcie między stykiem nr 10 złączki 34-stykowej w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM następnie przejść do punktu 31.


NIE - W razie potrzeby wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą, następnie przejść do punktu 31.


31.Wyłączyć zapłon.

32.Wymontować z podłogi osłonę dostępu.

33.Włączyć zapłon (II) i w ciągu 2 sekund zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej zespołu zbiornika paliwa i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 38.


NIE - Przejść do punktu 34.


34.Wyłączyć zapłon.

35.Wymienić 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPY PALIWA).

36.Połączyć przewodem styki nr 1 i nr 2 złączki 4-stykowej 2. przekaźnika głównego PGM-FI (POMPY PALIWA).

 

37.Włączyć zapłon (II) i w ciągu 2 sekund zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej zespołu zbiornika paliwa i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Wymienić  2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA).n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA) i złączką 4-stykową zespołu zbiornika paliwa.n


38.Wyłączyć zapłon.

39.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 4 złączki 4-stykowej zespołu zbiornika paliwa a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Wymienić pompę paliwa.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między złączką 4-stykową zespołu zbiornika paliwa a punktem G601.n