DTC P0171: | Zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna |
1. | Sprawdzić ciśnienie paliwa. Czy ciśnienie paliwa jest prawidłowe? TAK - Przejść do punktu 2. NIE -
|
2. | Sprawdzić, czy następujące elementy utrzymują podciśnienie:
Czy te części są sprawne? TAK - Przejść do punktu 3. NIE - Naprawić lub wymienić części, w których występują nieszczelności, następnie przejść do punktu 10. |
3. | Wyłączyć zapłon. |
4. | Odłączyć przewód podciśnieniowy (A) od zaworu oczyszczania zbiornika EVAP (B) w obudowie przepustnicy i podłączyć pompkę/wskaźnik podciśnienia do przewodu.
|
5. | Wytworzyć podciśnienie w przewodzie. Czy utrzymuje się podciśnienie? TAK - Przejść do punktu 6. NIE - Wymienić zawór oczyszczania zbiornika EVAP, następnie przejść do punktu 10. |
6. | Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe. |
7. | Sprawdzić, czy spełnione są następujące warunki:
|
8. | Sprawdzić OBROTY SILNIKA w menu LISTA DANYCH używając HDS przy obrotach silnika na poziomie 4.500 obr./min. (min-1). Po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika, przytrzymać pedał przyspieszenia w miejscu przez ponad 10 sekund. Czy prędkość obrotowa silnika różniła się o więcej niż 100 obr./min. (min-1) od obrotów na poziomie 4.500 obr./min. (min-1)? TAK - Powtórzyć 8. NIE - Przejść do punktu 9. |
9. | Utrzymując obroty silnika na poziomie 4.500 obr./min. (min-1), za pomocą HDS sprawdzić w menu LISTA DANYCH CZUJNIK MAF. Czy wartość wynosi około 14-20 gm/s? TAK - Sprawdzić luz zaworowy i wyregulować w razie konieczności.Jeśli luz jest właściwy, wymienić wtryskiwacze, a następnie przejść do punktu 10. NIE - Wymienić czujnik MAF/IAT, a następnie przejść do punktu 10. |
10. | Włączyć zapłon (II). |
11. | Wyzerować ECM za pomocą HDS. |
12. | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. |
13. | Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe. |
14. | Przeprowadzić jazdę próbną w następujących warunkach:
UWAGA: Aby ustalić kod DTC P0171 i/lub P0172 może być konieczna nawet 80-minutowa jazda próbna. Korzystając z testera HDS sprawdzić średnią wartość sygnału sprzężenia zwrotnego sterowania zasilaniem paliwem (AF FB AVE). Jeżeli średnia wartość sygnału sprzężenia zwrotnego sterowania zasilaniem paliwem znajduje się w zakresie 0,80-1,25, oznacza to, że w danym momencie problem nie występuje. |
15. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Jeśli wskazany jest DTC P0171 lub P0172, przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC. NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n |