Usuwanie usterek obwodu wysokich obrotów wentylatora skraplacza A/C

UWAGA:


1.Sprawdzić bezpieczniki nr 15 (20 A) i nr 20 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.

Czy bezpieczniki są sprawne?


TAK - Przejść do punktu 2.


NIE - Wymienić bezpieczniki i sprawdzić ponownie. W razie ponownego przepalenia bezpieczników sprawdzić, czy w obwodzie bezpieczników nr 15 (20 A) i nr 20 (7,5 A) nie występuje zwarcie.n


2.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

3.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

4.Włączyć zapłon (II).

5.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 5 złączki A (44-stykowej) modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 6.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i modułem ECM. Jeśli przewód jest dobry, wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n

6.Wyłączyć zapłon.

7.Połączyć przewodem styk nr 5 złączki A (44-stykowej) modułu ECM z masą nadwozia.

 

8.Włączyć zapłon (II).

Czy wentylator skraplacza A/C pracuje z dużą prędkością?


TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na styku nr 5 złączki nr 4 (44-stykowej) modułu ECM. Jeśli połączenia są dobre, wymienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł ECM, silnik L13A7, silnik R18A2.n


NIE - Wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnikan