Usuwanie usterek obwodu niskich obrotów wentylatorów chłodnicy i skraplacza klimatyzacji

UWAGA:


1.Sprawdzić bezpiecznik nr 18 (20 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Czy bezpieczniki są sprawne?


TAK - Przejść do punktu 2.


NIE - Wymienić bezpieczniki i sprawdzić ponownie. W razie ponownego przepalenia bezpieczników sprawdzić, czy w obwodzie bezpieczników nr 18 (20 A) i nr 36 (20 A) nie występuje zwarcie.n


2.Podłączyć HDS do złącza DLC.

3.Włączyć zapłon (II).

4.Włączyć klimatyzację w układzie sterującym klimatem.

5.Sprawdzić STEROWANIE na liście danych PGM-FI używając HDS.

Czy STEROWANIE jest włączone?


TAK - Przejść do punktu 6.


NIE - Zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu, silnik L13A7, silnik R18A2 i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM, silnik L13A7. silnik R18A2.n

6.Wyłączyć zapłon.

7.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

8.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

9.Włączyć zapłon (II).

10.Zmierzyć napięcie między końcówką nr 4 złączki A (44-stykowej) modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 11.


NIE - Wyeliminować przerwę w przewodach między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i modułem ECM, lub między bezpiecznikiem nr 36 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą i skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Jeśli przewody są sprawne, wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n


11.Wyłączyć zapłon.

12.Połączyć przewodem styk nr 4 złączki A (44-stykowej) modułu ECM z masą nadwozia.

 

13.Włączyć zapłon (II).

Czy skraplacz A/C i wentylatory chłodnicy działają z niska prędkością?


TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na styku nr 4 złączki nr 4 (44-stykowej) modułu ECM. Jeśli połączenia są dobre, wymienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł ECM, silnik L13A7, silnik R18A2.n


NIE - Przejść do punktu 14.


14.Wyłączyć zapłon.

15.Odłączyć przewód połączeniowy.

16.Odłączyć złączkę 2-stykową wentylatora chłodnicy.

17.Włączyć zapłon (II), następnie ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na włączone.

18.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 2-stykowej wentylatora chłodnicy a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 19.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i wentylatorem chłodnicy. Jeśli przewód jest dobry, wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n


19.Ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na wyłączone, a następnie wyłączyć zapłon.

20.Podłączyć ponownie złączkę 2-stykową wentylatora chłodnicy.

21.Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 1 złączki 2-stykowej wentylatora chłodnicy z masą.

 

22.Włączyć zapłon (II), następnie ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na włączone.

Czy wentylator chłodnicy działa?


TAK - Przejść do punktu 23.


NIE - Wymienić silnik wentylatora chłodnicy.n


23.Ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na wyłączone, a następnie wyłączyć zapłon.

24.Odłączyć przewód połączeniowy.

25.Wymontować przekaźnik sterowania wentylatorem ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika i sprawdzić go.

Czy przekaźnik jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 26.


NIE - Wymienić przekaźnik sterujący wentylatora.n


26.Włączyć zapłon (II), następnie ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na włączone.

27.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 gniazda 5-stykowego przekaźnika sterującego wentylatorem a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 28.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między przekaźnikiem wentylatora chłodnicy a przekaźnikiem sterującym wentylatora.n


28.Ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na wyłączone, a następnie wyłączyć zapłon.

29.Rozłączyć złączkę 2-stykową wentylatora skraplacza A/C.

30.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 4 gniazda 5-stykowego przekaźnika sterowania wentylatora a stykiem nr 2 złączki 2-stykowej wentylatora skraplacza klimatyzacji.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 31.


NIE - Wyeliminować przerwę w przewodzie między przekaźnikiem sterowania wentylatorem a wentylatorem skraplacza klimatyzacji.n


31.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej skraplacza klimatyzacji a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Wymienić silnik wentylatora skraplacza A/C.n


NIE - Sprawdzić, czy nie ma przerwy w przewodzie między wentylatorem skraplacza A/C a masą nadwozia. Jeśli przewód jest dobry, sprawdzić połączenie z masą w punkcie G301.n