UWAGA:
1. | Sprawdzić bezpiecznik nr 18 (20 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Czy bezpieczniki są sprawne? TAK - Przejść do punktu 2. NIE - Wymienić bezpieczniki i sprawdzić ponownie. W razie ponownego przepalenia bezpieczników sprawdzić, czy w obwodzie bezpieczników nr 18 (20 A) i nr 36 (20 A) nie występuje zwarcie.n |
2. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
3. | Włączyć zapłon (II). |
4. | Włączyć klimatyzację w układzie sterującym klimatem. |
5. | Sprawdzić STEROWANIE na liście danych PGM-FI używając HDS. Czy STEROWANIE jest włączone? TAK - Przejść do punktu 6. NIE - Zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu, silnik L13A7, silnik R18A2 i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM, silnik L13A7. silnik R18A2.n |
6. | Wyłączyć zapłon. |
7. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. |
8. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
9. | Włączyć zapłon (II). |
10. | Zmierzyć napięcie między końcówką nr 4 złączki A (44-stykowej) modułu ECM i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 11. NIE - Wyeliminować przerwę w przewodach między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i modułem ECM, lub między bezpiecznikiem nr 36 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą i skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Jeśli przewody są sprawne, wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
11. | Wyłączyć zapłon. |
12. | Połączyć przewodem styk nr 4 złączki A (44-stykowej) modułu ECM z masą nadwozia.
|
13. | Włączyć zapłon (II). Czy skraplacz A/C i wentylatory chłodnicy działają z niska prędkością? TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na styku nr 4 złączki nr 4 (44-stykowej) modułu ECM. Jeśli połączenia są dobre, wymienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł ECM, silnik L13A7, silnik R18A2.n NIE - Przejść do punktu 14. |
14. | Wyłączyć zapłon. |
15. | Odłączyć przewód połączeniowy. |
16. | Odłączyć złączkę 2-stykową wentylatora chłodnicy. |
17. | Włączyć zapłon (II), następnie ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na włączone. |
18. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 2-stykowej wentylatora chłodnicy a masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 19. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i wentylatorem chłodnicy. Jeśli przewód jest dobry, wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
19. | Ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na wyłączone, a następnie wyłączyć zapłon. |
20. | Podłączyć ponownie złączkę 2-stykową wentylatora chłodnicy. |
21. | Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 1 złączki 2-stykowej wentylatora chłodnicy z masą.
|
22. | Włączyć zapłon (II), następnie ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na włączone. Czy wentylator chłodnicy działa? TAK - Przejść do punktu 23. NIE - Wymienić silnik wentylatora chłodnicy.n |
23. | Ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na wyłączone, a następnie wyłączyć zapłon. |
24. | Odłączyć przewód połączeniowy. |
25. | Wymontować przekaźnik sterowania wentylatorem ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika i sprawdzić go. Czy przekaźnik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 26. NIE - Wymienić przekaźnik sterujący wentylatora.n |
26. | Włączyć zapłon (II), następnie ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na włączone. |
27. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 gniazda 5-stykowego przekaźnika sterującego wentylatorem a masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 28. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między przekaźnikiem wentylatora chłodnicy a przekaźnikiem sterującym wentylatora.n |
28. | Ustawić przycisk A/C i przełącznik regulacji wentylatorów na wyłączone, a następnie wyłączyć zapłon. |
29. | Rozłączyć złączkę 2-stykową wentylatora skraplacza A/C. |
30. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 4 gniazda 5-stykowego przekaźnika sterowania wentylatora a stykiem nr 2 złączki 2-stykowej wentylatora skraplacza klimatyzacji.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 31. NIE - Wyeliminować przerwę w przewodzie między przekaźnikiem sterowania wentylatorem a wentylatorem skraplacza klimatyzacji.n |
31. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej skraplacza klimatyzacji a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Wymienić silnik wentylatora skraplacza A/C.n NIE - Sprawdzić, czy nie ma przerwy w przewodzie między wentylatorem skraplacza A/C a masą nadwozia. Jeśli przewód jest dobry, sprawdzić połączenie z masą w punkcie G301.n |