Sprawdzanie kąta wyprzedzenia zapłonu

1.Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC.

2.Włączyć zapłon (II).

3.Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

4.Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.

5.Sprawdzić obroty biegu jałowego.

6.Za pomocą HDS wybrać tryb „SCS”.

7.Wymontować pokrywę cewek zapłonowych.

8.Podłączyć lampę stroboskopową do wiązki przewodów cewki zapłonowej nr 1.

 

9.Skierować światło lampy stroboskopowej na wskaźnik (A), na pokrywie łańcucha rozrządu. Sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu bez obciążenia (reflektory, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby i klimatyzacja wyłączone).

Wyprzedzenie zapłonu: 
8 °±2 ° BTDC (znak RED (B)) na biegu jałowym, w pozycji neutralnej 

 

10.Jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu odbiega od wymaganego, sprawdzić ustawienie rozrządu. Jeśli ustawienie rozrządu jest prawidłowe, przeprogramować moduł sterujący silnika (ECM), o ile nie jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania, lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu, po czym sprawdzić ponownie. Jeśli układ działa prawidłowo i moduł ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.

11.Odłączyć HDS i lampę stroboskopową.