1. | Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC. |
2. | Włączyć zapłon (II). |
3. | Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. |
4. | Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe. |
5. | Sprawdzić obroty biegu jałowego. |
6. | Za pomocą HDS wybrać tryb „SCS”. |
7. | Wymontować pokrywę cewek zapłonowych. |
8. | Podłączyć lampę stroboskopową do wiązki przewodów cewki zapłonowej nr 1.
|
9. | Skierować światło lampy stroboskopowej na wskaźnik (A), na pokrywie łańcucha rozrządu. Sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu bez obciążenia (reflektory, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby i klimatyzacja wyłączone).
|
10. | Jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu odbiega od wymaganego, sprawdzić ustawienie rozrządu. Jeśli ustawienie rozrządu jest prawidłowe, przeprogramować moduł sterujący silnika (ECM), o ile nie jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania, lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu, po czym sprawdzić ponownie. Jeśli układ działa prawidłowo i moduł ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM. |
11. | Odłączyć HDS i lampę stroboskopową. |