Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki i kolektora wydechowego

Rysunek zestawieniowy


 









 

Wymontowanie


1.Wymontować osłonę dolną silnika.

2.Spuścić płyn chłodzący.

3.Wymontować panel dolny podszybia.

4.Wymontować zespół obudowy filtru powietrza.

5.Wymontować osłonę silnika.

 

6.Wymontować przewód powietrza.

 

7.Wykręcić dwie śruby (A) mocujące wspornik zbiornika płynu hamulcowego.

 

8.Wykręcić śrubę (B) mocującą osłonę termiczną.

9.Wymontować ze wspornika uchwyt przewodu klimatyzacji.

 

10.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

11.Wymontować zespół katalizatora spalin/rury wydechowej A.

 

12.Wymontować osłony termiczne.

 

13.Poluzować paski (A) mocujące przewód wylotowy turbosprężarki oraz przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i wymontować przewód wlotowy (B) chłodnicy powietrza doładowującego, po czym odkręcić śruby (C) mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (C).

 

14.Wymontować wspornik (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego, a następnie wymontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (E).

15.Wymontować elastyczny przewód wylotowy turbosprężarki.

 

16.Wymontować wałek pośredni.

17.Opuścić samochód na podnośniku.

18.Wykręcić trzy nakrętki (A), a następnie wymontować katalizator utleniający (B) spod samochodu.

 

19.Wymontować wspornik (B) przewodu powietrza, a następnie wymontować przewód A powietrza.

 

20.Wymontować przewód odpowietrzający (A) i przewody podciśnienia (B).

 

21.Wymontować przewód podciśnienia (C) z pokrywy zaworów.

22.Wymontować trzy śruby mocujące pokrywę.

 

23.Wymontować korek (A) i przewód bocznikowy płynu chłodzącego (B).

 

24.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

25.Wymontować wspornik turbosprężarki (A), a następnie wymontować sztywny przewód bocznikowy oleju (B).

 

26.Wymontować pokrywę (A), a następnie wymontować złącze przewodu spalin (B).

 

27.Wymontować zespół turbosprężarki, a następnie uszczelnić taśmą wlot powietrza, wylot powietrza, otwór przewodu oleju i otwór przewodu wodnego.

UWAGA:
  • Aby uniknąć uszkodzenia turbosprężarki:
  • Nie obracać nakrętki regulacyjnej drążka siłownika.
  • Nie dotykać wirnika.

 

28.Wymontować przewód bocznikowy (A), przewód powietrza (B) i przewód bocznikowy wody (C).

 

29.Wymontować kolektor wydechowy.

 

Zamontowanie


1.Zamontować kolektor wydechowy (A) z nową uszczelką (B) i nowymi nakrętkami samokontrującymi (C); dokręcić nakrętki „na krzyż” w dwóch lub trzech etapach, rozpoczynając od nakrętki wewnętrznej.

 

2.Zamontować przewód bocznikowy wody (A), powietrza (B) i przewód odpowietrzający (C), zakładając nowe uszczelki (D).

 

3.Wlać nowy olej silnikowy do przewodu olejowego turbosprężarki.

4.Zamontować zespół turbosprężarki (A) z nową uszczelką (B).

UWAGA:
  • Aby uniknąć uszkodzenia turbosprężarki:
  • Nie obracać nakrętki regulacyjnej drążka siłownika.
  • Nie dotykać wirnika.

 

5.Zamontować złącze przewodu spalin (A) z nową uszczelką (B), a następnie zamontować pokrywę (C).

 

6.Sprawdzić drożność śruby (A) i sztywnego przewodu bocznikowego oleju (B). Jeżeli są zatkane, oczyścić śrubę i/lub przewód lub wymienić.

 

7.Zamontować sztywny przewód bocznikowy oleju z nowymi uszczelkami (C) i nowymi podkładkami (D).

8.Zamontować wspornik (E) turbosprężarki.

9.Opuścić samochód na podnośniku.

10.Zamontować korek (A) z nowymi podkładkami (B).

 

11.Zamontować przewód bocznikowy płynu chodzącego (C).

12.Zamontować pokrywę kolektora wydechowego.

 

13.Zamontować przewód podciśnieniowy (A) do pokrywy głowicy silnika.

 

14.Zamontować przewód odpowietrzania (B) i przewody podciśnienia (C).

15.Zamontować przewód powietrza A z nową uszczelka (B), a następnie wymontować wspornik (C) przewodu powietrza.

 

16.Zamontować katalizator utleniający (A) z nową uszczelką (B).

 

17.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

18.Zamontować wałek pośredni.

19.Zamontować przewód wylotowy turbosprężarki i ustawić w linii oznaczenie (A) na przewodzie ze znakiem (B) na turbosprężarce, a następnie zabezpieczyć przewód taśmą.

 

20.Zamontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (A) do przewodu wylotowego turbosprężarki (B), a następnie zamontować wspornik (C) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego.

 

21.Lekko przykręcić śruby mocujące (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego. Ustawić znak (E) na sztywnym przewodzie wlotowym chłodnicy powietrza doładowującego w jednej linii ze znakiem (F) na przewodzie wylotowym turbosprężarki, a następnie przesunąć przewód wylotowy turbosprężarki nad sztywnym przewodem wlotowym powietrza doładowującego, aż koniec przewodu zetknie się z wybrzuszeniem (G).

22.Dokręcić śruby mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i przymocować przewód wylotowy turbosprężarki za pomocą paska (H), a następnie zamontować przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (I) i przymocować przewód za pomocą paska (J).

23.Zamontować osłony termiczne.

 

24.Zamontować zespół (A) katalizatora spalin/rury wydechowej A. Zastosować nowe uszczelki (B) i nowe nakrętki samokontrujące (C).

 

25.Opuścić samochód na podnośniku.

26.Zamontować na wsporniku uchwyt przewodu klimatyzacji.

 

27.Przykręcić śrubę (A) mocującą osłonę termiczną.

 

28.Przykręcić dwie śruby (B) mocujące wspornik zbiornika płynu hamulcowego.

29.Zamontować przewód powietrza.

 

30.Zamontować pokrywę silnika.

 

31.Zamontować zespół obudowy filtru powietrza.

32.Zamontować panel dolny podszybia.

33.Zamontować osłonę dolną silnika.

34.Napełnić zbiornik wyrównawczy płynem chłodzącym i odpowietrzyć układ chłodzenia przy otwartym zaworze ogrzewania.