1. | Wymontować osłonę dolną silnika. |
2. | Spuścić płyn chłodzący. |
3. | Wymontować panel dolny podszybia. |
4. | Wymontować zespół obudowy filtru powietrza. |
5. | Wymontować osłonę silnika.
|
6. | Wymontować przewód powietrza.
|
7. | Wykręcić dwie śruby (A) mocujące wspornik zbiornika płynu hamulcowego.
|
8. | Wykręcić śrubę (B) mocującą osłonę termiczną. |
9. | Wymontować ze wspornika uchwyt przewodu klimatyzacji.
|
10. | Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
11. | Wymontować zespół katalizatora spalin/rury wydechowej A.
|
12. | Wymontować osłony termiczne.
|
13. | Poluzować paski (A) mocujące przewód wylotowy turbosprężarki oraz przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i wymontować przewód wlotowy (B) chłodnicy powietrza doładowującego, po czym odkręcić śruby (C) mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (C).
|
14. | Wymontować wspornik (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego, a następnie wymontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (E). |
15. | Wymontować elastyczny przewód wylotowy turbosprężarki.
|
16. | Wymontować wałek pośredni. |
17. | Opuścić samochód na podnośniku. |
18. | Wykręcić trzy nakrętki (A), a następnie wymontować katalizator utleniający (B) spod samochodu.
|
19. | Wymontować wspornik (B) przewodu powietrza, a następnie wymontować przewód A powietrza.
|
20. | Wymontować przewód odpowietrzający (A) i przewody podciśnienia (B).
|
21. | Wymontować przewód podciśnienia (C) z pokrywy zaworów. |
22. | Wymontować trzy śruby mocujące pokrywę.
|
23. | Wymontować korek (A) i przewód bocznikowy płynu chłodzącego (B).
|
24. | Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
25. | Wymontować wspornik turbosprężarki (A), a następnie wymontować sztywny przewód bocznikowy oleju (B).
|
26. | Wymontować pokrywę (A), a następnie wymontować złącze przewodu spalin (B).
|
27. | Wymontować zespół turbosprężarki, a następnie uszczelnić taśmą wlot powietrza, wylot powietrza, otwór przewodu oleju i otwór przewodu wodnego. UWAGA:
|
28. | Wymontować przewód bocznikowy (A), przewód powietrza (B) i przewód bocznikowy wody (C).
|
29. | Wymontować kolektor wydechowy.
|
1. | Zamontować kolektor wydechowy (A) z nową uszczelką (B) i nowymi nakrętkami samokontrującymi (C); dokręcić nakrętki „na krzyż” w dwóch lub trzech etapach, rozpoczynając od nakrętki wewnętrznej.
|
2. | Zamontować przewód bocznikowy wody (A), powietrza (B) i przewód odpowietrzający (C), zakładając nowe uszczelki (D).
|
3. | Wlać nowy olej silnikowy do przewodu olejowego turbosprężarki. |
4. | Zamontować zespół turbosprężarki (A) z nową uszczelką (B). UWAGA:
|
5. | Zamontować złącze przewodu spalin (A) z nową uszczelką (B), a następnie zamontować pokrywę (C).
|
6. | Sprawdzić drożność śruby (A) i sztywnego przewodu bocznikowego oleju (B). Jeżeli są zatkane, oczyścić śrubę i/lub przewód lub wymienić.
|
7. | Zamontować sztywny przewód bocznikowy oleju z nowymi uszczelkami (C) i nowymi podkładkami (D). |
8. | Zamontować wspornik (E) turbosprężarki. |
9. | Opuścić samochód na podnośniku. |
10. | Zamontować korek (A) z nowymi podkładkami (B).
|
11. | Zamontować przewód bocznikowy płynu chodzącego (C). |
12. | Zamontować pokrywę kolektora wydechowego.
|
13. | Zamontować przewód podciśnieniowy (A) do pokrywy głowicy silnika.
|
14. | Zamontować przewód odpowietrzania (B) i przewody podciśnienia (C). |
15. | Zamontować przewód powietrza A z nową uszczelka (B), a następnie wymontować wspornik (C) przewodu powietrza.
|
16. | Zamontować katalizator utleniający (A) z nową uszczelką (B).
|
17. | Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
18. | Zamontować wałek pośredni. |
19. | Zamontować przewód wylotowy turbosprężarki i ustawić w linii oznaczenie (A) na przewodzie ze znakiem (B) na turbosprężarce, a następnie zabezpieczyć przewód taśmą.
|
20. | Zamontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (A) do przewodu wylotowego turbosprężarki (B), a następnie zamontować wspornik (C) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego.
|
21. | Lekko przykręcić śruby mocujące (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego. Ustawić znak (E) na sztywnym przewodzie wlotowym chłodnicy powietrza doładowującego w jednej linii ze znakiem (F) na przewodzie wylotowym turbosprężarki, a następnie przesunąć przewód wylotowy turbosprężarki nad sztywnym przewodem wlotowym powietrza doładowującego, aż koniec przewodu zetknie się z wybrzuszeniem (G). |
22. | Dokręcić śruby mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i przymocować przewód wylotowy turbosprężarki za pomocą paska (H), a następnie zamontować przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (I) i przymocować przewód za pomocą paska (J). |
23. | Zamontować osłony termiczne.
|
24. | Zamontować zespół (A) katalizatora spalin/rury wydechowej A. Zastosować nowe uszczelki (B) i nowe nakrętki samokontrujące (C).
|
25. | Opuścić samochód na podnośniku. |
26. | Zamontować na wsporniku uchwyt przewodu klimatyzacji.
|
27. | Przykręcić śrubę (A) mocującą osłonę termiczną.
|
28. | Przykręcić dwie śruby (B) mocujące wspornik zbiornika płynu hamulcowego. |
29. | Zamontować przewód powietrza.
|
30. | Zamontować pokrywę silnika.
|
31. | Zamontować zespół obudowy filtru powietrza. |
32. | Zamontować panel dolny podszybia. |
33. | Zamontować osłonę dolną silnika. |
34. | Napełnić zbiornik wyrównawczy płynem chłodzącym i odpowietrzyć układ chłodzenia przy otwartym zaworze ogrzewania. |