Usuwanie usterek MIL

1.Włączyć zapłon (II).

2.Przeprowadzić procedurę samodiagnozy zestawu wskaźników.

Czy kontrolka MIL miga?


TAK - Przejść do punktu 3.


NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) i sprawdzić ponownie. Jeśli obwód MIL jest sprawny, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


3. Podłączyć HDS do złącza DLC.

4.Sprawdzić SCS w menu LISTA DANYCH używając testera HDS.

Czy jest wskazywane zwarcie?


TAK - Przejść do punktu 5.


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


5.Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę.

6.Odłączyć HDS od złącza DLC.

7.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 20 złączki nr 2 ECM a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem SRS, złączem DLC a stykiem nr 20 złączki ECM nr 2.n


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n