Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Naprawa usterki "parkowania" wycieraczek

 

    Problem, jaki może się pojawić w naszych autach, to usterka wycieraczek, objawiająca się tym, że wycieraczki po zakończeniu pracy nie "parkują" na swoim miejscu, tylko tam "gdzie popadnie". Problem ten wraz z komentarzami pojawił się na forum hcforum.pl. Honda wydała również na ten temat specjalny "Biuletyn Serwisowy".

Przy okazji przesyłam pozdrowienia i podziękowania dla "Wirtolda" za zdjęcia i opis naprawy przełącznika krańcowego przy silniczku wycieraczek.

Przyczyn powstania usterki może być kilka;
- mechaniczne zacinanie się ramion mechanizmu,
- zabrudzone styki przełącznika krańcowego,
- zaśniedziałe styki w gniazdach wtykowych,
- uszkodzony silnik napędu wycieraczek,
- uszkodzony wyłącznik wycieraczek,
- przerwa lub zwarcie w przewodach zasilających silnik napędu.

Lekarstwem na powstałą bolączkę, może być przeczyszczenie przegubów mechanizmu jakimś środkiem penetrującym np "WD-40". W drugim przypadku, można spróbować oczyścić zaśniedziałe styki we wtyczce ręcznie, lub przy pomocy specjalnego preparatu np "Kontakt-60".

Na pewno warto jest wykonać (zgodnie z procedurą pokazaną w instrukcji serwisowej) test wejściowy wycieraczek, który powinien pokazać co może być przyczyną nieprawidłowej pracy wycieraczek. Podobnie serwisówka pokazuje, jak można wykonać test silnika.

Jedną z możliwości "uszkodzeń" w układzie silnika mogą być zabrudzone styki przełącznika krańcowego, przymocowanego do korpusu silnika. Styki te wyczyszczono oraz usunięto nadmiar smaru, który mógł tworzyć warstwę izolacyjna uniemożliwiającą przepływ prądu.

Żeby dobrać się do przełącznika, należy najpierw wymontować podszybie a  dalej mechanizm napędu wycieraczek. Robimy to zgodnie z instrukcją serwisową:

Zdemontowany mechanizm wygląda tak:

Po rozwierceniu ośki i zdjęciu pokrywy przełącznika:

 

Ukazuje się widok jak niżej (na zdjęciu, w miejscu rozwierconej ośki na której zamocowane jest kółko, została już zamontowana śrubka). Kółko przed wypadnięciem, z orginalnej plastikowej ośki, zostało zabezpieczone zawleczką, której jednak nie udało się usunąć nie niszcząc samej ośki. Tę właśnie oś zastąpiono w/w śrubką.

 

Po zdemontowaniu kółka zobaczyć można styki, które należy przeczyścić:

 

 

Po zakończeniu pracy zostaje jeszcze poskręcanie przełącznika.
W miejscu rozwierconej ośki widać śrubkę z nakrętką:

Całość montujemy z powrotem w odwrotnej kolejności...