Usuwanie usterek obwodu sprzęgła sprężarki A/C

UWAGA:

1.Sprawdzić bezpiecznik nr 7 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Czy bezpieczniki są sprawne?


TAK - Przejść do punktu 2.


NIE - Wymienić bezpieczniki i sprawdzić ponownie. W razie ponownego przepalenia bezpieczników sprawdzić, czy w obwodzie bezpieczników nr 7 (7,5 A) i nr 36 (10 A) nie występuje zwarcie.n


2.Podłączyć HDS do złącza DLC.

3.Uruchomić silnik.

4.Włączyć klimatyzację w układzie sterującym klimatem.

5.Sprawdzić SPRZĘGŁO A/C na liście danych PGM-FI używając HDS.

Czy SPRZĘGŁO A/C CLUTCH jest włączone?


TAK - Przejść do punktu 7.


NIE - Przejść do punktu 6.

6.Sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego i obroty biegu jałowego (jeśli to możliwe, użyć listy danych PGM-FI w HDS).

Czujnik ECT 95-100 °C
(silnik R18A2)
90-100 °C
(silnik L13A7) 
Czujnik TP Około 0,5 V na biegu jałowym 
obr./min (min-1Ponad 600 (silnik R18A2)
Ponad 650 (silnik L13A7) 


Czy temperatura płynu chłodzącego i obroty biegu jałowego są właściwe?


TAK - Przejść do punktu 7.


NIE - Wykryć i usunąć usterkę powodującą wysoką temperaturę płynu chłodzącego silnika lub niskie obroty na biegu jałowym.n


7.Wymontować przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika i sprawdzić go.

Czy przekaźnik jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 8.


NIE - Wymienić  przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C.n


8.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki klimatyzacji i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 9.


NIE - Wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnikan

9.Połączyć przewodem połączeniowym styki nr 1 i nr 2 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki A/C.

 

Czy słychać odgłos klikania sprzęgła sprężarki A/C?


TAK - Przejść do punktu 10.


NIE - Przejść do punktu 19.


10.Odłączyć przewód połączeniowy.

11.Włączyć zapłon (II).

12.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 3 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki klimatyzacji i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 13.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 36 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą i przekaźnikiem sprzęgła sprężarki klimatyzacji.n

13.Wyłączyć zapłon.

14.Zamontować ponownie przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C.

15.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

16.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

17.Połączyć przewodem styk nr 14 złączki A (44-stykowej) modułu ECM z masą nadwozia.

 

18.Włączyć zapłon (II).

Czy słychać odgłos klikania sprężarki klimatyzacji?


TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach złączki ECM A (44-stykowej). Jeżeli połączenia są sprawne, sprawdzić przewody masowe modułu ECM. Jeśli masy są pewne, wymienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł ECM, silnik L13A7, silnik R18A2.n


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między przekaźnikiem sprzęgła sprężarki A/C i modułem ECM.n


19.Odłączyć przewód połączeniowy.

20.Odłączyć złączkę 1-stykową sprzęgła sprężarki A/C.

21.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki A/C i stykiem nr 1 złączki 1-stykowej sprzęgła sprężarki A/C.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Sprawdzić luz sprzęgła sprężarki klimatyzacji i cewkę sprzęgła sprężarki. W razie potrzeby naprawić.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między przekaźnikiem sprzęgła sprężarki klimatyzacji i sprzęgłem sprężarki klimatyzacji.n