1. | Sprawdzić bezpiecznik nr 7 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Czy bezpieczniki są sprawne? TAK - Przejść do punktu 2. NIE - Wymienić bezpieczniki i sprawdzić ponownie. W razie ponownego przepalenia bezpieczników sprawdzić, czy w obwodzie bezpieczników nr 7 (7,5 A) i nr 36 (10 A) nie występuje zwarcie.n |
2. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
3. | Uruchomić silnik. |
4. | Włączyć klimatyzację w układzie sterującym klimatem. |
5. | Sprawdzić SPRZĘGŁO A/C na liście danych PGM-FI używając HDS. Czy SPRZĘGŁO A/C CLUTCH jest włączone? TAK - Przejść do punktu 7. NIE - Przejść do punktu 6. |
6. | Sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego i obroty biegu jałowego (jeśli to możliwe, użyć listy danych PGM-FI w HDS).
Czy temperatura płynu chłodzącego i obroty biegu jałowego są właściwe? TAK - Przejść do punktu 7. NIE - Wykryć i usunąć usterkę powodującą wysoką temperaturę płynu chłodzącego silnika lub niskie obroty na biegu jałowym.n |
7. | Wymontować przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika i sprawdzić go. Czy przekaźnik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 8. NIE - Wymienić przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C.n |
8. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki klimatyzacji i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 9. |
9. | Połączyć przewodem połączeniowym styki nr 1 i nr 2 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki A/C.
Czy słychać odgłos klikania sprzęgła sprężarki A/C? TAK - Przejść do punktu 10. NIE - Przejść do punktu 19. |
10. | Odłączyć przewód połączeniowy. |
11. | Włączyć zapłon (II). |
12. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 3 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki klimatyzacji i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 13. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 36 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą i przekaźnikiem sprzęgła sprężarki klimatyzacji.n |
13. | Wyłączyć zapłon. |
14. | Zamontować ponownie przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C. |
15. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. |
16. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
17. | Połączyć przewodem styk nr 14 złączki A (44-stykowej) modułu ECM z masą nadwozia.
|
18. | Włączyć zapłon (II). Czy słychać odgłos klikania sprężarki klimatyzacji? TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach złączki ECM A (44-stykowej). Jeżeli połączenia są sprawne, sprawdzić przewody masowe modułu ECM. Jeśli masy są pewne, wymienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł ECM, silnik L13A7, silnik R18A2.n NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między przekaźnikiem sprzęgła sprężarki A/C i modułem ECM.n |
19. | Odłączyć przewód połączeniowy. |
20. | Odłączyć złączkę 1-stykową sprzęgła sprężarki A/C. |
21. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 gniazda 4-stykowego przekaźnika sprzęgła sprężarki A/C i stykiem nr 1 złączki 1-stykowej sprzęgła sprężarki A/C.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Sprawdzić luz sprzęgła sprężarki klimatyzacji i cewkę sprzęgła sprężarki. W razie potrzeby naprawić.n NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między przekaźnikiem sprzęgła sprężarki klimatyzacji i sprzęgłem sprężarki klimatyzacji.n |