1. | Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę. |
2. | Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2. |
3. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
4. | Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.
Czy opór wynosi 111-90 W? TAK - Przejść do punktu 35. NIE - Przejść do punktu 5. |
5. | Odłączyć złączkę modułu zestawu wskaźników (obrotomierza). |
6. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA, i złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.n |
7. | Odłączyć złączkę A modułu SRS (28-stykową) . |
8. | Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykową) . |
9. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami nr 47 i nr 48 złączki ECM nr 2.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między stykami nr 47 i nr 48* złączki nr 2 modułu ECM.n NIE - Przejść do punktu 10. |
10. | Połączyć przewodem styk 47 złączki nr 2 modułu ECM z masą nadwozia.
|
11. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 12. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem zestawu wskaźników (obrotomierza) a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n |
12. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 39 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 13. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n |
13. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 11 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 14. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem SRS a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n |
14. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 15. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym EPS a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n |
15. | Odłączyć przewód połączeniowy od złączki nr 2 (58-stykowej) modułu ECM. |
16. | Połączyć przewodem styk nr 48 złączki nr 2 modułu ECM z masą nadwozia.
|
17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 18. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem zestawu wskaźników (obrotomierza) a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n |
18. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 38 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 19. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n |
19. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 12 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 20. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem SRS a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n |
20. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 15 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 21. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym EPS a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n |
21. | Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
22. | Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.
Czy opór wynosi 132-108 W? TAK - Przejść do punktu 23. NIE - Zamienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierza) na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
23. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
24. | Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
25. | Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 26. NIE - Zamienić modulator-moduł sterujący VSA na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny modulator-moduł sterujący VSA.n |
26. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
27. | Ponownie podłączyć złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
28. | Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 29. NIE - Wymienić czujnik obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny czujnik obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.n |
29. | Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
30. | Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
31. | Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 32. NIE - Zamienić moduł SRS na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny moduł SRS.n |
32. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
33. | Podłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
34. | Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Zamienić moduł sterujący EPS na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny moduł sterujący EPS.n |
35. | Odłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierza). |
36. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA, i złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
37. | Odłączyć złączkę A modułu SRS (28-stykową) . |
38. | Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykową) . |
39. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem 47 złączki nr 2 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem 47 złączki nr 2 modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n NIE - Przejść do punktu 40. |
40. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem 48 złączki nr 2 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem 48 złączki nr 2 modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n NIE - Przejść do punktu 41. |
41. | Podłączyć ponownie wszystkie złączki. |
42. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
43. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
44. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n NIE - Przejść do punktu 45. |
45. | Wyłączyć zapłon. |
46. | Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
47. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
48. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n NIE - Przejść do punktu 49. |
49. | Wyłączyć zapłon. |
50. | Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
51. | Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
52. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić czujnik obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.n NIE - Przejść do punktu 53. |
53. | Wyłączyć zapłon. |
54. | Połączyć ponownie złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
55. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
56. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł SRS.n NIE - Przejść do punktu 57. |
57. | Wyłączyć zapłon. |
58. | Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
59. | Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
60. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł sterujący EPS.n NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |