Usuwanie usterek obwodu F-CAN

UWAGA: Informacja oznaczona gwiazdką (*) dotyczy linii CANL.

1.Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę.

2.Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2.

3.Odłączyć HDS od złącza DLC.

4.Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.

 

Czy opór wynosi 111-90 W?


TAK - Przejść do punktu 35.


NIE - Przejść do punktu 5.

5.Odłączyć złączkę modułu zestawu wskaźników (obrotomierza).

6.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA, i złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.n

7.Odłączyć złączkę A modułu SRS (28-stykową) .

8.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykową) .

9.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami nr 47 i nr 48 złączki ECM nr 2.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między stykami nr 47 i nr 48* złączki nr 2 modułu ECM.n


NIE - Przejść do punktu 10.

10.Połączyć przewodem styk 47 złączki nr 2 modułu ECM z masą nadwozia.

 

11.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 12.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem zestawu wskaźników (obrotomierza) a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n

12.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 39 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 13.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n


13.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 11 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 14.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem SRS a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n

14.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 15.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym EPS a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n


15.Odłączyć przewód połączeniowy od złączki nr 2 (58-stykowej) modułu ECM.

16.Połączyć przewodem styk nr 48 złączki nr 2 modułu ECM z masą nadwozia.

 

17.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 18.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem zestawu wskaźników (obrotomierza) a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n


18.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 38 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 19.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n

19.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 12 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 20.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem SRS a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n


20.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 15 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 21.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym EPS a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n

21.Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

22.Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.

 

Czy opór wynosi 132-108 W?


TAK - Przejść do punktu 23.


NIE - Zamienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierza) na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


23.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

24.Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

25.Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 26.


NIE - Zamienić modulator-moduł sterujący VSA na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny modulator-moduł sterujący VSA.n


26.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

27.Ponownie podłączyć złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.

28.Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 29.


NIE - Wymienić czujnik obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny czujnik obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.n


29.Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

30.Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

31.Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 32.


NIE - Zamienić moduł SRS na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny moduł SRS.n


32.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

33.Podłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

34.Zmierzyć opór między stykami nr 47 i nr 48 złączki nr 2 modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Zamienić moduł sterujący EPS na sprawdzony w działaniu. Jeśli HDS komunikuje się z modułem ECM, wymienić oryginalny moduł sterujący EPS.n

35.Odłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierza).

36.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA, i złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.

37.Odłączyć złączkę A modułu SRS (28-stykową) .

38.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykową) .

39.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem 47 złączki nr 2 ECM a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem 47 złączki nr 2 modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n


NIE - Przejść do punktu 40.

40.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem 48 złączki nr 2 ECM a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem 48 złączki nr 2 modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n


NIE - Przejść do punktu 41.

41.Podłączyć ponownie wszystkie złączki.

42.Podłączyć HDS do złącza DLC.

43.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

44.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


NIE - Przejść do punktu 45.


45.Wyłączyć zapłon.

46.Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

47.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

48.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n


NIE - Przejść do punktu 49.


49.Wyłączyć zapłon.

50.Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

51.Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

52.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić czujnik obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.n


NIE - Przejść do punktu 53.

53.Wyłączyć zapłon.

54.Połączyć ponownie złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

55.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

56.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł SRS.n


NIE - Przejść do punktu 57.


57.Wyłączyć zapłon.

58.Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

59.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

60.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł sterujący EPS.n


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n