Usuwanie usterek obwodu kontrolki układu ładowania

1.Włączyć zapłon (II).

Czy kontrolka układu ładowania zapaliła się?


TAK - Przejść do punktu 2.


NIE - Przejść do punktu 14.


2.Uruchomić silnik. Utrzymywać obroty silnika na poziomie 2.000 obr./min.(min-1).

Czy kontrolka układu ładowania zgasła?


TAK - Obwód kontrolki układu ładowania jest sprawny. Przejść do procedury usuwania usterek obwodu alternatora i regulatora napięcia.n


NIE - Przejść do punktu 3.


3.Przeprowadzić procedurę samodiagnozy modułu sterującego zestawu wskaźników.

Czy kontrolka układu ładowania miga?


TAK - Przejść do punktu 4.


NIE - Wymienić  moduł zestawu wskaźników.n


4.Wyłączyć zapłon.

5.Odłączyć złączkę 4-stykową alternatora.

6.Włączyć zapłon (II).

UWAGA: Kontrolka układu ładowania może włączyć się, a następnie zgasnąć.

Czy kontrolka układu ładowania zgasła?


TAK - Wymienić alternator lub naprawić go.n


NIE - Przejść do punktu 7.

7.Wyłączyć zapłon.

8.Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC.

9.Włączyć zapłon (II).

10.Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

11.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon.

UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu sterującego silnika (ECM).

12.Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM.

13.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B42 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między alternatorem i ECM.n


NIE - Zaktualizować oprogramowanie ECM, jeśli nie ma zainstalowanej jego ostatniej wersji lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n

14.Przeprowadzić procedurę samodiagnozy modułu sterującego zestawu wskaźników.

Czy kontrolka układu ładowania miga?


TAK - Przejść do punktu 15.


NIE - Wymienić  moduł zestawu wskaźników.n


15.Wyłączyć zapłon.

16.Odłączyć złączkę 4-stykową alternatora.

17.Połączyć przewodem styk nr 3 złączki 4-stykowej alternatora z masą nadwozia.

 

18.Włączyć zapłon (II).

Czy kontrolka układu ładowania zapaliła się?


TAK - Wymienić alternator lub naprawić go.n


NIE - Przejść do punktu 19.

19.Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC.

20.Włączyć zapłon (II).

21.Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

22.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon.

UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu ECM.

23.Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM.

24.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B42 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Zaktualizować oprogramowanie ECM, jeśli nie ma zainstalowanej jego ostatniej wersji lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między alternatorem a ECM.n