1. | Włączyć zapłon (II). Czy kontrolka układu ładowania zapaliła się? TAK - Przejść do punktu 2. NIE - Przejść do punktu 14. |
2. | Uruchomić silnik. Utrzymywać obroty silnika na poziomie 2.000 obr./min.(min-1). Czy kontrolka układu ładowania zgasła? TAK - Obwód kontrolki układu ładowania jest sprawny. Przejść do procedury usuwania usterek obwodu alternatora i regulatora napięcia.n NIE - Przejść do punktu 3. |
3. | Przeprowadzić procedurę samodiagnozy modułu sterującego zestawu wskaźników. Czy kontrolka układu ładowania miga? TAK - Przejść do punktu 4. NIE - Wymienić moduł zestawu wskaźników.n |
4. | Wyłączyć zapłon. |
5. | Odłączyć złączkę 4-stykową alternatora. |
6. | Włączyć zapłon (II). UWAGA: Kontrolka układu ładowania może włączyć się, a następnie zgasnąć. Czy kontrolka układu ładowania zgasła? TAK - Wymienić alternator lub naprawić go.n NIE - Przejść do punktu 7. |
7. | Wyłączyć zapłon. |
8. | Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC. |
9. | Włączyć zapłon (II). |
10. | Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. |
11. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon. UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu sterującego silnika (ECM). |
12. | Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM. |
13. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B42 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między alternatorem i ECM.n NIE - Zaktualizować oprogramowanie ECM, jeśli nie ma zainstalowanej jego ostatniej wersji lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |
14. | Przeprowadzić procedurę samodiagnozy modułu sterującego zestawu wskaźników. Czy kontrolka układu ładowania miga? TAK - Przejść do punktu 15. NIE - Wymienić moduł zestawu wskaźników.n |
15. | Wyłączyć zapłon. |
16. | Odłączyć złączkę 4-stykową alternatora. |
17. | Połączyć przewodem styk nr 3 złączki 4-stykowej alternatora z masą nadwozia.
|
18. | Włączyć zapłon (II). Czy kontrolka układu ładowania zapaliła się? TAK - Wymienić alternator lub naprawić go.n NIE - Przejść do punktu 19. |
19. | Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC. |
20. | Włączyć zapłon (II). |
21. | Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. |
22. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon. UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu ECM. |
23. | Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM. |
24. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B42 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Zaktualizować oprogramowanie ECM, jeśli nie ma zainstalowanej jego ostatniej wersji lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między alternatorem a ECM.n |