Wymagane narzędzia specjalne
Płyta dodatkowa wyciągarki ( 07MAK-PY30100)
1. | Podnieść pokrywę silnika maksymalnie do góry i zabezpieczyć ją podporą w dolnym otworze.
|
2. | Obniżyć ciśnienie paliwa. |
3. | Odłączyć przewód bieguna ujemnego od akumulatora, następnie odłączyć przewód bieguna dodatniego. |
4. | Wymontować akumulator. |
5. | Wymontować panel dolny podszybia. |
6. | Wymontować zespół obudowy filtra powietrza. |
7. | Wymontować pokrywę wtryskiwacza.
|
8. | Zdjąć osłonę szybkozłączki (A), po czym odłączyć przewód zasilający paliwa.
|
9. | Wymontować przewód zbiornika oparów paliwa (EVAP) (A) i przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego (B).
|
10. | Wymontować przewody akumulatora (A) ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
|
11. | Wymontować obejmę (B) wiązki przewodów. |
12. | Wymontować osłonę modułu sterującego silnika (ECM) (A), a następnie odkręcić trzy śruby (B) mocujące moduł ECM.
|
13. | Rozłączyć złączki modułu ECM (A) i złączki wiązki przewodów silnika (B).
|
14. | Wymontować obejmy wiązki przewodów (C). |
15. | Wykręcić dwie śruby (A) mocujące uchwyt wiązki przewodów, a następnie wymontować obejmę uchwytu wiązki przewodów (B).
|
16. | Wymontować linkę zmiany biegów. |
17. | Wymontować siłownik sprzęgła i śrubę mocującą wspornik przewodu sztywnego sprzęgła. |
18. | Wymontować pasek napędowy. |
19. | Wymontować koło kierownicy. |
20. | Wymontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.
|
21. | Zrobić znak (B) na przegubie kolumny kierowniczej i wałku zębnika przekładni kierowniczej. Wykręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej (C) i odłączyć przegub od wałka zębnika przekładni kierowniczej (D). |
22. | Wykręcić korek chłodnicy. |
23. | Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
24. | Zdjąć przednie koła. |
25. | Wymontować osłonę dolną silnika.
|
26. | Poluzować korek spustowy chłodnicy i spuścić płyn chłodzący. |
27. | Spuścić olej z silnika. |
28. | Spuścić olej ze skrzyni biegów. |
29. | Wymontować rurę wydechową A.
|
30. | Odłączyć złączkę przedniego czujnika regulatora reflektorów (z HID). |
31. | Oddzielić łączniki stabilizatora od amortyzatorów. |
32. | Oddzielić przeguby kulowe drążka kierowniczego od zwrotnic. |
33. | Odłączyć zwrotnice od dolnych wahaczy. |
34. | Wymontować półosie napędowe. Posmarować wszystkie powierzchnie współpracujące czystym olejem silnikowym. Na końce półosi założyć plastikowe torebki. |
35. | Odłączyć złączki przekładni kierowniczej.
|
36. | Opuścić samochód na podnośniku. |
37. | Wymontować chłodnicę. |
38. | Odłączyć złączkę (A) sprzęgła sprężarki klimatyzacji, a następnie wymontować obejmę (B) wiązki przewodów (z klimatyzacją).
|
39. | Wymontować sprężarkę klimatyzacji (C) bez odłączania przewodów klimatyzacji (z klimatyzacją). |
40. | Wymontować przewody nagrzewnicy.
|
41. | Zamontować narzędzie specjalne (ogólnie dostępne narzędzie dla wersji dla krajów Unii Europejskiej).
|
42. | Zamocować narzędzia specjalne (dla wersji EU ogólnie dostępne) do silnika jak pokazano na rysunku.
|
43. | Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
44. | Wymontować dolny drążek skrętny.
|
45. | Wymontować ramę pomocniczą.
|
46. | Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Opuścić samochód na podnośniku. |
47. | Odkręcić śrubę i nakrętkę mocujące wspornik bocznej poduszki silnika.
|
48. | Odkręcić śrubę i nakrętki (A) poduszki skrzyni biegów.
|
49. | Wymontować przewód masowy (B). |
50. | Sprawdzić, czy od silnika/skrzyni biegów odłączono wszystkie przewody podciśnieniowe, paliwowe i chłodzenia oraz przewody elektryczne. |
51. | Powoli opuścić zespół silnika i skrzyni biegów o około 150 mm. Jeszcze raz sprawdzić, czy od silnika/skrzyni biegów odłączone są wszystkie przewody elektryczne, a następnie opuścić całkowicie. |
52. | Odłączyć wciągarkę łańcuchową od zespołu silnika/skrzyni biegów. |
53. | Podnieść pojazd na pełną wysokość i wymontować z samochodu zespół silnika/skrzyni biegów spod samochodu. |