Wymontowanie silnika

Wymagane narzędzia specjalne
Płyta dodatkowa wyciągarki (  07MAK-PY30100)
 

Wyciągarka łańcuchowa (  07KAK-SJ40101)
 
Rozpórka wyciągarki łańcuchowej (  07KAK-SJ40200)
 


Narzędzia te nie mają zastosowania w wersjach dla krajów Unii Europejskiej.

UWAGA:

1.Podnieść pokrywę silnika maksymalnie do góry i zabezpieczyć ją podporą w dolnym otworze.

 

2.Obniżyć ciśnienie paliwa.

3.Odłączyć przewód bieguna ujemnego od akumulatora, następnie odłączyć przewód bieguna dodatniego.

4.Wymontować akumulator.

5.Wymontować panel dolny podszybia.

6.Wymontować zespół obudowy filtra powietrza.

7.Wymontować pokrywę wtryskiwacza.

 

8.Zdjąć osłonę szybkozłączki (A), po czym odłączyć przewód zasilający paliwa.

 

9.Wymontować przewód zbiornika oparów paliwa (EVAP) (A) i przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego (B).

 

10.Wymontować przewody akumulatora (A) ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

 

11.Wymontować obejmę (B) wiązki przewodów.

12.Wymontować osłonę modułu sterującego silnika (ECM) (A), a następnie odkręcić trzy śruby (B) mocujące moduł ECM.

 

13.Rozłączyć złączki modułu ECM (A) i złączki wiązki przewodów silnika (B).

 

14.Wymontować obejmy wiązki przewodów (C).

15.Wykręcić dwie śruby (A) mocujące uchwyt wiązki przewodów, a następnie wymontować obejmę uchwytu wiązki przewodów (B).

 

16.Wymontować linkę zmiany biegów.

17.Wymontować siłownik sprzęgła i śrubę mocującą wspornik przewodu sztywnego sprzęgła.

18.Wymontować pasek napędowy.

19.Wymontować koło kierownicy.

20.Wymontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.

 

21.Zrobić znak (B) na przegubie kolumny kierowniczej i wałku zębnika przekładni kierowniczej. Wykręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej (C) i odłączyć przegub od wałka zębnika przekładni kierowniczej (D).

22.Wykręcić korek chłodnicy.

23.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

24.Zdjąć przednie koła.

25.Wymontować osłonę dolną silnika.

 

26.Poluzować korek spustowy chłodnicy i spuścić płyn chłodzący.

27.Spuścić olej z silnika.

28.Spuścić olej ze skrzyni biegów.

29.Wymontować rurę wydechową A.

 

30.Odłączyć złączkę przedniego czujnika regulatora reflektorów (z HID).

31.Oddzielić łączniki stabilizatora od amortyzatorów.

32.Oddzielić przeguby kulowe drążka kierowniczego od zwrotnic.

33.Odłączyć zwrotnice od dolnych wahaczy.

34.Wymontować półosie napędowe. Posmarować wszystkie powierzchnie współpracujące czystym olejem silnikowym. Na końce półosi założyć plastikowe torebki.

35.Odłączyć złączki przekładni kierowniczej.

 

36.Opuścić samochód na podnośniku.

37.Wymontować chłodnicę.

38.Odłączyć złączkę (A) sprzęgła sprężarki klimatyzacji, a następnie wymontować obejmę (B) wiązki przewodów (z klimatyzacją).

 

39.Wymontować sprężarkę klimatyzacji (C) bez odłączania przewodów klimatyzacji (z klimatyzacją).

40.Wymontować przewody nagrzewnicy.

 

41.Zamontować narzędzie specjalne (ogólnie dostępne narzędzie dla wersji dla krajów Unii Europejskiej).

 

42.Zamocować narzędzia specjalne (dla wersji EU ogólnie dostępne) do silnika jak pokazano na rysunku.

 

43.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

44.Wymontować dolny drążek skrętny.

 

45.Wymontować ramę pomocniczą.

 

46.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Opuścić samochód na podnośniku.

47.Odkręcić śrubę i nakrętkę mocujące wspornik bocznej poduszki silnika.

 

48.Odkręcić śrubę i nakrętki (A) poduszki skrzyni biegów.

 

49.Wymontować przewód masowy (B).

50.Sprawdzić, czy od silnika/skrzyni biegów odłączono wszystkie przewody podciśnieniowe, paliwowe i chłodzenia oraz przewody elektryczne.

51.Powoli opuścić zespół silnika i skrzyni biegów o około 150 mm. Jeszcze raz sprawdzić, czy od silnika/skrzyni biegów odłączone są wszystkie przewody elektryczne, a następnie opuścić całkowicie.

52.Odłączyć wciągarkę łańcuchową od zespołu silnika/skrzyni biegów.

53.Podnieść pojazd na pełną wysokość i wymontować z samochodu zespół silnika/skrzyni biegów spod samochodu.