Wymagane narzędzia specjalne
Płyta dodatkowa wyciągarki ( 07MAK-PY30100)
1. | Zamontować dodatkowe wsporniki i dokręcić ich śruby wymaganym momentem.
|
2. | Wsunąć zespół silnika i przekładni pod samochód. Upewnić się, że ustawienie jest prawidłowe. Ostrożnie opuszczać samochód dopóki silnik i skrzynia biegów nie zostaną umieszczone we właściwym miejscu w przedziale silnikowym. Upewnić się, że samochód nie opiera o żadną część silnika lub skrzyni biegów. Podnieść silnik wciągarką łańcuchową i podeprzeć go, a następnie ostrożnie podnieść zespół silnika/skrzyni biegów, umieszczając go na właściwym miejscu. UWAGA: Zamontować nakrętki i śruby mocujące w podanej kolejności, postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami. Niezachowanie kolejności dokręcania może spowodować nadmierny hałas, wibracje a także szybsze zużycie poduszki silnika.
|
3. | Poluzować śrubę mocującą (A) górnego drążka skrętnego.
|
4. | Dokręcić nową śrubę i nakrętki mocujące wspornika bocznej poduszki silnika.
|
5. | Dokręcić nową śrubę i nakrętki (A) poduszki skrzyni biegów.
|
6. | Zamontować przewód masowy (B). |
7. | Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
8. | Podeprzeć przednią ramę pomocniczą drewnianym klockiem oraz podnośnikiem i podnieść do poziomu nadwozia. |
9. | Dokręcić nowe śruby mocujące ramy pomocniczej.
|
10. | Zamontować dolny drążek skrętny, następnie dokręcić nowe śruby mocujące dolnego drążka skrętnego w przedstawionej kolejności.
|
11. | Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Opuścić samochód na podnośniku. |
12. | Odłączyć wciągarkę łańcuchową od zespołu silnika/skrzyni biegów. |
13. | Dokręcić śrubę mocującą górny drążek skrętny.
|
14. | Wymontować narzędzie specjalne (ogólnie dostępne narzędzie dla wersji dla krajów Unii Europejskiej).
|
15. | Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
16. | Połączyć złączki z przekładnią kierowniczą.
|
17. | Założyć nowy pierścień ustalający na końcu każdej półosi napędowej, następnie zamontować półosie napędowe. Upewnić się, że każdy pierścień „zaskoczył” na swoim miejscu w mechanizmie różnicowym i na wałku pośrednim. |
18. | Podłączyć dolne wahacze zawieszenia do zwrotnic. |
19. | Połączyć przeguby kulowe drążka kierowniczego ze zwrotnicami. |
20. | Połączyć łączniki stabilizatorów. |
21. | Zamontować rurę wydechową A. Użyć nowych uszczelek (B) i nowych nakrętek samokontrujących (C).
|
22. | Podłączyć złączkę przedniego czujnika regulatora reflektorów (z HID). |
23. | Opuścić samochód na podnośniku. |
24. | Zamontować przewody nagrzewnicy.
|
25. | Zamontować sprężarkę klimatyzacji (A) (z klimatyzacją).
|
26. | Podłączyć złączkę (B) sprzęgła sprężarki klimatyzacji, a następnie zamontować obejmę (C) wiązki przewodów (z klimatyzacją). |
27. | Zamontować pasek napędowy. |
28. | Zamontować chłodnicę. |
29. | Zamontować siłownik sprzęgła i śrubę mocującą wspornik przewodu sztywnego sprzęgła. |
30. | Zamontować linkę zmiany biegów. |
31. | Zamontować uchwyt wiązki przewodów (A) i obejmę wiązki przewodów (B).
|
32. | Ustawić znak odniesienia (A) na przegubie kolumny kierowniczej i wałku zębnika przekładni kierowniczej. Podłączyć przegub kolumny kierowniczej (B) do wałka zębnika przekładni kierowniczej (C). Dokręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej.
|
33. | Zamontować pokrywę (D) przegubu kolumny kierowniczej. |
34. | Zamontować koło kierownicy. |
35. | Podłączyć złączki (A) modułu sterującego silnika (ECM) i złączki (B) wiązki przewodów silnika.
|
36. | Zamontować obejmy wiązki przewodów (C). |
37. | Zamontować moduł ECM (A), a następnie zamontować pokrywę modułu ECM (B).
|
38. | Podłączyć przewody akumulatora (A) do skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
|
39. | Zamontować obejmę wiązki przewodów (B). |
40. | Zamontować przewód zbiornika oparów paliwa (EVAP) (A) i przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego (B).
|
41. | Podłączyć przewód zasilający paliwem, po czym zainstalować osłonę szybkozłączki (A).
|
42. | Zamontować pokrywę wtryskiwacza.
|
43. | Zamontować osłonę dolną silnika.
|
44. | Zamontować zespół obudowy filtra powietrza. |
45. | Zamontować panel dolny podszybia. |
46. | Zamontować akumulator. |
47. | Zamontować przednie koła. |
48. | Zamontować akumulator. Oczyścić bieguny akumulatora i styki przewodów papierem ściernym, następnie zamontować przewody i posmarować smarem przeciwkorozyjnym. |
49. | Sprawdzić, czy skrzynia biegów działa płynnie. |
50. | Sprawdzić, czy nie ma przecieków paliwa: Włączyć zapłon (II) (nie uruchamiać rozrusznika), aby pompa paliwa pracowała przez około 2 sekundy i powstało odpowiednie ciśnienie w przewodach paliwowych. Powtórzyć tą czynność dwa lub trzy razy, następnie sprawdzić, czy nie ma wycieków w jakimkolwiek punkcie układu paliwowego. |
51. | Napełnić silnik olejem silnikowym. |
52. | Napełnić skrzynię biegów olejem. |
53. | Napełnić chłodnicę płynem chłodzącym i odpowietrzyć układ chłodzenia z otwartym zaworem ogrzewania. |
54. | Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci ECM. |
55. | Przeprowadzić procedury czyszczenia wzorca działania czujnika położenia wału korbowego (CKP) i procedurę uczenia wzorca CKP. |
56. | Sprawdzić obroty biegu jałowego. |
57. | Sprawdzić wyprzedzenie zapłonu. |
58. | Sprawdzić geometrię kół. |
59. | Przeprowadzić procedurę uczenia czujnika reflektorów. |
60. | Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci modułu szyb sterowanych elektrycznie. |
61. | Ustawić zegar. |