Usuwanie usterek obwodu DLC

UWAGA: Upewnić się, że tester HDS oraz przewód DLC są w dobrym stanie.

1.Wyłączyć zapłon.

2.Podłączyć HDS do złącza DLC.

UWAGA: Upewnić się, że tester HDS jest prawidłowo połączony z przewodem DLC.

3.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Przejść do punktu 4.


NIE - Przejść do punktu 20.


4.Za pomocą testera HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC i kody DTC w układzie PGM-FI.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n


NIE - Przejść do punktu 5.


5.Wyłączyć zapłon.

6.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę SRS.

Czy kontrolka SRS ciągle świeci?


TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie SRS.n


NIE - Przejść do punktu 7.

7.Wyłączyć zapłon.

8.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę VSA.

Czy kontrolka VSA ciągle świeci?


TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie VSA.n


NIE - Przejść do punktu 9.


9.Wyłączyć zapłon.

10.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę EPS.

Czy kontrolka EPS ciągle świeci?


TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie EPS.n


NIE - Przejść do punktu 11.


11.Wyłączyć zapłon.

12.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę immobilizera.

Czy lampka immobilizera zapala się lub miga?


TAK - Przejść do usuwania usterek w układzie immobilizera.n


NIE - Przejść do punktu 13.

13.Przeprowadzić procedurę samodiagnozy zestawu wskaźników.

14.Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC układu B-SCAN.

Czy wykryto kody DTC B-SCAN?


TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n


NIE - Przejść do punktu 15.


15.Wyłączyć zapłon.

16.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC a masą nadwozia.

 

Czy opór wynosi 5 W lub mniej?


TAK - Przejść do punktu 17.


NIE - Przejść do punktu 18.

17.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:

  • Złączka A (28-stykowa) modułu SRS
  • Złączka 46-stykowa modułu sterującego VSA
  • Złączka D modułu sterującego EPS (28-stykowa)
  • Złączka 7-stykowa immobilizera/modułu zdalnego sterowania zamkami
  • Złączka 17-stykowa modułu audio
  • Złączka (Q) (16-stykową) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą
  • Złączka ECM nr 2 (58-stykowa)

Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany?


TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n


NIE - Naprawić zwarcie w przewodzie między złączem DLC (przewód K) a modułem sterującym VSA, modułem SRS, modułem sterującym EPS, modułem zdalnego sterowania zamkami/immobilizera, modułem audio, skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą lub modułem ECM.n

18.Połączyć styk nr 7 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.

 

19.Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia a następującymi stykami złączek:

Złączka Styk 
Złączka A modułu SRS (28-stykowa) Nr 24 (LT BLU) 
Moduł sterujący VSA (37-stykowy) Nr 26 (LT BLU) 
Złączka D modułu sterującego EPS (28-stykowa) Nr 17 (LT BLU) 
Złączka 7-stykowa immobilizera/modułu zdalnego sterowania zamkami Nr 5 (LT BLU) 
Złączka 17-stykowa modułu audio Nr 6 (LT BLU) 
Złączka (Q) (16-stykowa) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą Nr 8 (LT BLU) 


Czy obwód jest zamknięty między stykiem DLC a poszczególnymi stykami z tablicy?


TAK - Wymienić moduł, który nie łączy się z testerem HDS.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między złączem DLC (przewód K) i odpowiednią złączką.n

20.Przeprowadzić procedurę samodiagnozy zestawu wskaźników.

21.Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC układu B-SCAN.

Czy wskazywane są kody DTC B1168, B1169 i/lub B1178?


TAK - Przejść do punktu 30.


NIE - Przejść do punktu 22.


22.Wyłączyć zapłon.

23.Odłączyć HDS od złącza DLC.

24.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 16 złącza DLC a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 25.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między stykiem nr 16 złącza DLC i bezpiecznikiem nr 16 PODTRZYMANIE (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.n

25.Zmierzyć napięcie między stykami nr 4 i nr 16 złącza DLC.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 26.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 4 złącza DLC a masą nadwozia (G502).n


26.Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę.

27.Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2.

28.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 47 złączki nr 2 modułu ECM a stykiem nr 6 złączki DLC.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 29.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 6 złączki DLC a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n

29.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 48 złączki nr 2 modułu ECM a stykiem nr 14 złączki DLC.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 14 złączki DLC a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n

30.Spróbować uruchomić silnik.

Czy silnik daje się uruchomić i dobrze pracuje na wolnych obrotach?


TAK - Przejść do punktu dotyczącego usuwania usterek F-CAN.n


NIE - Przejść do punktu 31.


31.Nacisnąć wyłącznik bezwładnościowy.

32.Spróbować uruchomić silnik.

Czy silnik daje się uruchomić?


TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n


NIE - Przejść do punktu 33.


33.Wyłączyć zapłon.

34.Sprawdzić bezpiecznik nr 9 IG1 (20 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.

Czy bezpiecznik jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 39.


NIE - Przejść do punktu 35.

35.Odłączyć złączkę (białą) 20-stykową skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

36.Odłączyć złączkę 2-stykową zaworu sterującego ciśnieniem w listwie paliwowej.

37.Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2.

38.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki nr 1 ECM a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika, zaworem sterującym ciśnieniem w listwie paliwowej i stykami nr 1, nr 3 lub nr 5 złączki nr 2 modułu ECM. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (20 A).n


NIE -

39.Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę.

40.Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2.

41.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 19 złączki ECM nr 2 a masą.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 42.


NIE - Przejść do punktu 51.


42.Włączyć zapłon (II).

43.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 35 złączki ECM nr 2 a masą.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 45.


NIE - Przejść do punktu 44.

44.Sprawdzić bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Czy bezpiecznik jest sprawny?


TAK - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 POMPA PALIWA (15 A) a stykiem nr 35 złączki nr 2 modułu ECM.n


NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 POMPA PALIWA (15 A) a stykiem nr 35 złączki nr 2 modułu ECM.n


45.Wyłączyć zapłon.

46.Wymontować skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.

47.Sprawdzić 1. przekaźnik główny PGM-FI.

Czy 1. przekaźnik główny PGM-FI jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 48.


NIE - Wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n

48.Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 17 złączki (białej) 20-stykowej skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika z masą nadwozia.

 

49.Sprawdzić kolejno ciągłość obwodu między masą a stykami nr 2, nr 3 i nr 5 złączki ECM nr 1.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 50.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika a stykiem nr 1, nr 3 lub nr 5 złączki nr 2 modułu ECM.n

50.Sprawdzić kolejno ciągłość obwodu między masą a stykami nr 2, nr 4 i nr 6 złączki ECM nr 2.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie pomiędzy stykiem nr 2, nr 4 lub nr 6 złączki nr 2 modułu ECM a masą nadwozia (G502).n


51.Wymontować skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.

52.Sprawdzić 1. przekaźnik główny PGM-FI.

Czy 1. przekaźnik główny PGM-FI jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 53.


NIE - Wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n

53.Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 20 złączki (białej) 20-stykowej skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika z masą nadwozia.

 

54.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki nr 2 ECM a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Przejść do punktu 55.

55.Rozłączyć złączkę 3-stykową wyłącznika bezwładnościowego.

56.Połączyć przewodem połączeniowym styki nr 1 i nr 3 złączki 3-stykowej wyłącznika bezwładnościowego.

 

57.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki nr 2 ECM a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Ponownie zamontować wyłącznik bezwładnościowy.n


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika a stykiem nr 19 złączki nr 2 modułu ECM.n