1. | Wyłączyć zapłon. |
2. | Podłączyć HDS do złącza DLC. UWAGA: Upewnić się, że tester HDS jest prawidłowo połączony z przewodem DLC. |
3. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Przejść do punktu 4. NIE - Przejść do punktu 20. |
4. | Za pomocą testera HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC i kody DTC w układzie PGM-FI. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n NIE - Przejść do punktu 5. |
5. | Wyłączyć zapłon. |
6. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę SRS. Czy kontrolka SRS ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie SRS.n NIE - Przejść do punktu 7. |
7. | Wyłączyć zapłon. |
8. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę VSA. Czy kontrolka VSA ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie VSA.n NIE - Przejść do punktu 9. |
9. | Wyłączyć zapłon. |
10. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę EPS. Czy kontrolka EPS ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie EPS.n NIE - Przejść do punktu 11. |
11. | Wyłączyć zapłon. |
12. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę immobilizera. Czy lampka immobilizera zapala się lub miga? TAK - Przejść do usuwania usterek w układzie immobilizera.n NIE - Przejść do punktu 13. |
13. | Przeprowadzić procedurę samodiagnozy zestawu wskaźników. |
14. | Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC układu B-SCAN. Czy wykryto kody DTC B-SCAN? TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n NIE - Przejść do punktu 15. |
15. | Wyłączyć zapłon. |
16. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC a masą nadwozia.
Czy opór wynosi 5 W lub mniej? TAK - Przejść do punktu 17. NIE - Przejść do punktu 18. |
17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n NIE - Naprawić zwarcie w przewodzie między złączem DLC (przewód K) a modułem sterującym VSA, modułem SRS, modułem sterującym EPS, modułem zdalnego sterowania zamkami/immobilizera, modułem audio, skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą lub modułem ECM.n |
18. | Połączyć styk nr 7 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.
|
19. | Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia a następującymi stykami złączek:
Czy obwód jest zamknięty między stykiem DLC a poszczególnymi stykami z tablicy? TAK - Wymienić moduł, który nie łączy się z testerem HDS.n NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między złączem DLC (przewód K) i odpowiednią złączką.n |
20. | Przeprowadzić procedurę samodiagnozy zestawu wskaźników. |
21. | Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC układu B-SCAN. Czy wskazywane są kody DTC B1168, B1169 i/lub B1178? TAK - Przejść do punktu 30. NIE - Przejść do punktu 22. |
22. | Wyłączyć zapłon. |
23. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
24. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 16 złącza DLC a masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 25. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między stykiem nr 16 złącza DLC i bezpiecznikiem nr 16 PODTRZYMANIE (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
25. | Zmierzyć napięcie między stykami nr 4 i nr 16 złącza DLC.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 26. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 4 złącza DLC a masą nadwozia (G502).n |
26. | Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę. |
27. | Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2. |
28. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 47 złączki nr 2 modułu ECM a stykiem nr 6 złączki DLC.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 29. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 6 złączki DLC a stykiem nr 47 złączki ECM nr 2.n |
29. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 48 złączki nr 2 modułu ECM a stykiem nr 14 złączki DLC.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 14 złączki DLC a stykiem nr 48 złączki ECM nr 2.n |
30. | Spróbować uruchomić silnik. Czy silnik daje się uruchomić i dobrze pracuje na wolnych obrotach? TAK - Przejść do punktu dotyczącego usuwania usterek F-CAN.n NIE - Przejść do punktu 31. |
31. | Nacisnąć wyłącznik bezwładnościowy. |
32. | Spróbować uruchomić silnik. Czy silnik daje się uruchomić? TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n NIE - Przejść do punktu 33. |
33. | Wyłączyć zapłon. |
34. | Sprawdzić bezpiecznik nr 9 IG1 (20 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 39. NIE - Przejść do punktu 35. |
35. | Odłączyć złączkę (białą) 20-stykową skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika. |
36. | Odłączyć złączkę 2-stykową zaworu sterującego ciśnieniem w listwie paliwowej. |
37. | Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2. |
38. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika, zaworem sterującym ciśnieniem w listwie paliwowej i stykami nr 1, nr 3 lub nr 5 złączki nr 2 modułu ECM. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (20 A).n NIE -
|
39. | Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę. |
40. | Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2. |
41. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 19 złączki ECM nr 2 a masą.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 42. NIE - Przejść do punktu 51. |
42. | Włączyć zapłon (II). |
43. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 35 złączki ECM nr 2 a masą.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 45. NIE - Przejść do punktu 44. |
44. | Sprawdzić bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 POMPA PALIWA (15 A) a stykiem nr 35 złączki nr 2 modułu ECM.n NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 POMPA PALIWA (15 A) a stykiem nr 35 złączki nr 2 modułu ECM.n |
45. | Wyłączyć zapłon. |
46. | Wymontować skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika. |
47. | Sprawdzić 1. przekaźnik główny PGM-FI. Czy 1. przekaźnik główny PGM-FI jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 48. |
48. | Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 17 złączki (białej) 20-stykowej skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika z masą nadwozia.
|
49. | Sprawdzić kolejno ciągłość obwodu między masą a stykami nr 2, nr 3 i nr 5 złączki ECM nr 1.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 50. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika a stykiem nr 1, nr 3 lub nr 5 złączki nr 2 modułu ECM.n |
50. | Sprawdzić kolejno ciągłość obwodu między masą a stykami nr 2, nr 4 i nr 6 złączki ECM nr 2.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Usunąć przerwę w przewodzie pomiędzy stykiem nr 2, nr 4 lub nr 6 złączki nr 2 modułu ECM a masą nadwozia (G502).n |
51. | Wymontować skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika. |
52. | Sprawdzić 1. przekaźnik główny PGM-FI. Czy 1. przekaźnik główny PGM-FI jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 53. |
53. | Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 20 złączki (białej) 20-stykowej skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika z masą nadwozia.
|
54. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki nr 2 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Przejść do punktu 55. |
55. | Rozłączyć złączkę 3-stykową wyłącznika bezwładnościowego. |
56. | Połączyć przewodem połączeniowym styki nr 1 i nr 3 złączki 3-stykowej wyłącznika bezwładnościowego.
|
57. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki nr 2 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Ponownie zamontować wyłącznik bezwładnościowy.n NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika a stykiem nr 19 złączki nr 2 modułu ECM.n |